.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
«آستارا» مرز زيبايي

با فرا رسيدن تعطيلات تابستاني، سواحل زيباي بندر مرزي آستارا در شمال گيلان پذيراي انبوه گردشگران از نقاط مختلف كشور است.

متوليان شهري و عمراني اين شهرستان مرزي براي پذيرايي از گردشگراني كه هر سال براي سپري كردن تعطيلات به اين نقطه از كشور سفر مي‌كنند، دو مركز تفريح دريايي را ايجاد كرده‌اند.
مهم‌ترين مركز به ابتكار شهرداري لوندويل در ساحل اين شهر داير شده و از تمام امكانات اقامتي موقت از جمله مناطق مجاز شنا و رستوران برخوردار است.
در اين مركز كه در 15 كيلومتري شهر آستارا قرار دارد، زيباترين مركز تفريح دريايي منطقه بوده و در زميني به وسعت چهار هكتار ايجاد شده كه زيبايي مناظر جنگلي آن در مجاورت ساحل ماسه‌اي هر گردشگري را به طرف خود جذب مي‌كند.
طرح تفريح دريايي صدف آستارا نيز كه در 10 كيلومتري جنوب اين شهر قرار دارد، يك مجتمع متمركز تفريحي و گردشگري بوده كه در آن امكانات ويژه‌اي براي اقامت شبانه در دامن طبيعت ساحلي و جنگلي آستارا فراهم آمده است.
نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اين زمينه بيان داشت: شهرستان آستارا با داشتن آميزه‌اي از جذابيت‌هاي گردشگري كوهستاني، ساحلي، مرزي، تجاري و زيست‌محيطي در 15 سال اخير گام‌هاي بزرگي براي تبديل شدن به قطب بي‌همتاي گردشگري كشور برداشته است.
فرهاد دلق‌پوش افزود: آستارا به دليل داشتن سواحل زيبا در كناره درياي خزر و كوهستان بسيار زيباي گردنه حيران از آوازه زيادي بين طبيعت‌دوستان برخوردار است.
وي شاخص گردشگري آستارا را كم نظير خواند و گفت: در برخي از نقاط كشور سرمايه‌گذاري‌هاي هنگفتي براي ظرفيت‌سازي اقتصادي و گردشگري انجام مي‌شود اما در آستارا به صورت خودجوش و طبيعي يك نقطه بي‌مانند در برخورداري از تمام شاخص‌هاي گردشگري است.
دلق‌پوش مناظر طبيعي آستارا را از عوامل توسعه اين شهرستان مرزنشين دانست و با اشاره به ظرفيت‌هاي بالاي طبيعي آستارا، هماهنگي مديران را در تمام بخش‌هاي اجرايي براي توسعه اين شهرستان و استان خواستار شد.
نماينده مردم آستارا در مجلس تصريح كرد: اين شهرستان با جاذبه‌هاي مختلف سياسي، طبيعي، مرزي و اقتصادي بايد از ظرفيت‌هاي كارآمد و شايسته‌اي براي پاسخگويي به خواسته‌هاي ملي برخوردار باشد.
وي با بيان اينكه بايد با ديد ملي و فراملي به آستارا نگاه شود، بيان داشت: هنوز از توان توسعه گردشگري در آستارا به طور كامل استفاده نشده و سرمايه‌گذاري‌هاي مهمي در اين منطقه مي‌تواند انجام شود.
دلق‌پوش اظهار داشت: در تابستان هر سال حدود 2 ميليون نفر از آستارا ديدن مي‌كنند و زيبايي‌هاي گردشگري ساحلي، كوهستاني و مراكز خريد مرزي، جاذبه‌هاي ويژه‌اي در منطقه ايجاد كرده است.
نماينده مردم آستارا در مجلس بر ضرورت توسعه همه‌جانبه اين شهرستان مرزنشين تاكيد كرد و افزود: حضور ميليوني گردشگران و مسافران داخلي و خارجي در اين شهر به شهرت آن افزوده و نبايد اجازه دهيم كمبودها و برخي حركت‌هاي نامناسب، مسافران و گردشگران را فراري دهد.
شهرستان آستارا در آخرين نقطه جغرافيايي شمال غرب كشور قرار گرفته و با 200 كيلومتر فاصله از مركز گيلان، داراي چندين كيلومتر مرز مشترك با جمهوري آذربايجان و 18 كيلومتر مرز ساحلي است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.